• Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bu Anormal Olaylar Nasıl Yaşanıyor?
#1
Merhaba Alombe Ailesi! El Sallama Bu gün sizlerle beni biraz düşündüren bir konuyu paylaşacağım. Arkadaşlar, bu sitenin üyesi olan herkes en az 1 kere de olsa Captain Tsubasa 2: Super Striker adlı Captain Tsubasa serisinin 2. oyunu olan oyunu oynamıştır. Buna eminim.. :) Bu oyunda bu zamana kadar çok fazla anormal olay başıma geldi. Bunları sizlerle paylaşmak istedim. Eğer bu anormal olayların cevabını bana verebilecek bir arkadaş olursa çok mutlu olurum gerçekte. Mutlu Çünkü nasıl olabildiğini düşündüğüm halde aklıma bir yanıt gelmiyor bu olaylarda..

1- İkizler, Souda, Jitou gibi kayma statları rezalet olan oyuncularla Dias, Schneider, Isurasu gibi iyi oyunculardan top kapma.
2- Wakabayashi'nin 50'li yumruk değeri ile 80 - 100'lük şutları bazen özeliyle, bazen ise özeli olmadan kurtarması.
3- Bazen rakip kaleci karşı karşıya da özel şutlarımızı kurtarabilirken normal şut çektiğimizde bazen sektirmesi (Örnek: Hernandez karşı karşıya da Drive Shot tutarken Misaki'nin düz şutunu bazen de olsa sektirebiliyor.).
4- Morisaki ve Renato gibi kalecilerin kendilerinin yumruk ve yakalama gücünden daha fazla olan özel şutları bazen zor yumruk, bazen ise yakalama ile dahi çıkarabilmesi (Bu olay çok fazla kez başıma da gelmedi değil.).
5- Kalecilerimizin bazen onlardan çok daha güçsüz olan adamlardan alakasız goller yemeleri (İtalya ve Meksika gibi takımların no 8 veya bazen no 3 te bile bununla karşılaşabilirsiniz.).
6- 30 - 40 - 45'lik şut değerleri ile 70 - 80 - 90 - 100'lük kalecilere atmamız (Örnek: Hyuuga'nın 37 şut gücüyle vurduğu Neo Tiger Shot'unu Gertise karşı karşıya da 120'lik değerlerine rağmen ilginç bir şekilde yemişti.).
7- Oyuncularımızın bazen attığımız toplara koşmaları gerektiği halde koşmamaları.
8- Rakibin çok alakasız yerlerden zırt pırt araya girmeleri (En nefretlik olanlardan bu.).
9- Kendimizden güçsüz adamların dahi pasına bazen değmekle yetinebilmemiz (Dünya Kupası veya Asya Kupası'ndaki normal elemanları kast etmiyorum.).
10- Wakashimazu gibi yumruğu zayıf bir kalecinin penaltılarda bazen Pierre gibi sağlam şut statına sahip bir oyuncunun şutunu dahi doğru tahmin yaparsa yumruklayabilmesi.
  Cevapla
#2
Bu saydıklarının bir çoğunun oyuncuların değerlerinin sürekli sabit kalmıyor olmasıyla ilgisi var. Örneğin en basitinden,

Surudoi Tackle >> Tackle
Kyouretsuna Shoot >> Shoot
Umai Centering >> Centering

yani mesela normal kayma yapan oyuncumuz için ekranda surudoi tackle ifadesini gördüğümüz zaman çok daha etkili bir müdahale yapmaktadır veya normal bir orta yerine Umai Centering ifadesi çıktığında artık tıpkı CT1'deki gibi kesilmez (ya da en azından kesilmesi çok ama çok zor) bir orta yapma şansımız doğar. Benzer şekilde kimi şut, vole ve kafa vuruşları esnasında ekranda Kyouretsuna ifadesi belirir ve şutun statı artık sabit değil, artmıştır. Ve bu durum sadece bizim için değil, rakip oyuncular için de geçerlidir. Hal böyle olunca ortaya inanılmaz bir çeşitlilik çıkmaktadır ki tek başına bu bile CT1'den CT2'ye geçişte büyük bir sıçrama, gelişme gösterildiğinin en açık kanıtıdır. 

Nasıl ki Morisaki'nin ekranda yüzü gördündüğü zaman SGGK yapması, veya Wakabayashi'nin Tomeru! diyerek şutları daha iyi kurtarması gibi aslında tüm oyuncuların, hem de hepsinin daha iyi olduğu anlar da söz konusu olabilmektedir. Ben elbette örneğin Morisaki SGGK yaptığı anda diyelim ki 12 olan Punch değerinin kaça çıktığını bilemiyorum ancak arttığını kesinlikle biliyorum ve hatta bunca yıllık deneyimim bana her oyuncu için stat artışının ivmesinin bile farklı olduğunu söylüyor. 

7- Evet buna ben de çok gıcık oluyorum ve onca deneyime rağmen eskiye kıyasla çok az olsa da zaman zaman yine yaşadığım oluyor.  Dil
8- Aslında bu maddede senin gibi düşünmüyorum, eğer böyle söylüyorsan CT3'ten nefret ediyor olman gerek.  El Sallama

Son olarak kalecilerimiz aslında o kadar da güçsüz değiller, tamam Level olarak Tsubasa'dan geride kaldıkları için basit goller yiyor olabilirler ancak PK zamanlarında dediğin şekilde goller yiyecek kadar kötü asla değiller. Aynı zamanda penaltı konusunda CT'den hatırlayanlar olacaktır Wakashimazu tam bir uzmandır.  Mutlu

...

Özetle seni şaşırtan bu tür durumların temelinde yatan gerçek oyun esnasında değişkenlik gösteren statlardır. Bu sayede oyun her zaman büyük balık küçük balığı yutar şeklinde gerçekleşmeyerek bence daha oynanılası, daha zevkli bir hal almaktadır.
  Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
Bug Nasıl Olsa Alırım Kira Kozo 5 446 19/11/2020, Saat: 20:06
Son Yorum: ScoUnk

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi